Detoxdag 2

Vaknade med en blixtrande huvudvärk som bara ökade och ökade i styrka... Klockan fyra gav jag upp och tog en TREO. Stackars lilla lever, du som skulle få ta ut några semesterdagar! Men puh... det hjälpte, innan yogapasset dessutom, vilket var skönt. Det kändes att det var ett tag sedan jag yogade, andningen satt inte från start men kom så småningom. Passet var skönt avkopplande men lite för lite utmaning för min smak. Svettig poweryoga är betydligt häftigare! Jag saknade också den magiska, mysstämning som förra inspirerande instruktören alltid åstadkom.

DAGENS MAT:
Till frukost blandade jag keso, hackad mandel och apelsinbitar i en glad, prickig skål. Över hela härligheten ströddes ett pudrigt kaneltäcke. Lunchen var en rest från gårdagskvällen, linssoppa. Tidig kväll kände jag av ett enormt kolhydratbehov. Därav fick det bli favvostället. Några fantastiskt goda sushibitar slank ner. Efter lilla träningen blev det frukt, chevré och ett ägg.

DAGENS FUSK:
Försökte under förmiddagen lindra och lura huvudvärken. Ett knäckebröd med äggskivor på och utan smör, tjänade  botemedel. Grönt varmt chaite till det. Det sket sig! TREO:n blev dagens andra fusk och sushibitar det tredje - låter kanske nyttigt men ris nu, nja... rätt snabba kolhydrater! Odlad lax innehåller dessutom hyfsat höga halter av PCB, onödigt att ge mer gift till kroppen att ta hand om.

DAGENS TRÄNING:
Ett lätt yogapass och lite bicepsträning med hantlarna hemma

DAGENS HÄSOSTATUS:
Ofantlig trötthet och grym huvudvärk...

Skam den som ger sig! Puss!
/Christine

Kommentarer
Postat av: F e l i c i a

SUSHIIIII! Jag är sugen!

2011-01-28 @ 16:00:00
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0