Hå och hej!

Bloggar medan jag och mannen ser en Cornelis Vreeswijk-dokumentär och blir nostalgiska. Det är inte för inte som dottern döptes till Felicia minsann. Det namnet har varit sparat och gömt ända sedan tonåren. Tur att mannen inte var svårövertalad...

Det är när man sitter uppkrupen i soffan så här, nyduschad i pyjamas och insvept i en filt, som träningsbelöningen kommer. Då känns det i varje ven att blodomloppet har rusat. Varannandagträningen ger ork och energi! Egentligen inte optimalt med styrketräning idag också, men söndagens statiska styrketräning i maskiner där muskelgrupperna isoleras, förbyttes idag till lösa vikter (kettlebells). Det var länge sedan sist, men funktionell stabilitetsträning har sina poänger! Skönt att variera träningen, i övermorgon ser mannen och undertecknad fram emot ett styrka-/pulspass med kroppen som vikt, inte att förakta det heller. Det enda jag riktigt saknar på hälsofronten just nu är solljus och frisk luft men jag är för feg för att promenixa när det är så förbannat halt. Dessutom är jag ju åter ett arbetande fruntimmer, vilket till viss del begränsar aktiviteter mitt på dagen ;)

Ha en skön kväll ni också!
/Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0