Köksdrömmar...

Går här i köket och väntar på att formen med flygande Jakob ska bli klar. Drömmer om ett nytt kök, eller rättare sagt ett nygammalt... Ett sprillans nytt har jag i realismens namn tagit en drömpaus ifrån. Visionerna om det enkla men gedigna lantköket med rymd, en gammal kamin, öppning in till matsalen och massiva kvalitetsskåp har helt sonika flugit sin kos, en stund... eller några år.  Nu drömmer jag om befintliga luckor från -86, målade i vitt med ett stänk av varmgrått, blankt. Har rådgjort med mannen och vänner som har känsla för det där med interiör. Det blir nog bra, och billigt om man jämför med ursprungsdrömmen. Det 90-tals laserade, tragiskt nedsänkta taket ska få bli kritvitt, men den dagen kommer att komma, när pärlspontstaket 15 cm ovanför nuvarande fulpanel ska fram i dagens ljus...

Drömmen består...




men till dess får gulnad fanér bli vit



Kramar!
/Christine

Kommentarer
Postat av: F e l i c i a

Kunde du inte hittat en bättre bild på mig av typ 712345686 bilder?

2011-01-17 @ 20:59:09
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/
Postat av: Christine

Jo, visst kunde jag hittat en annan bild på dig darling, men det är luckorna bakom dig på bilden som jag skriver om ;)

2011-01-17 @ 21:04:40
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0