Premiärbloggande utan prestationskrav...

Idag premiärbloggar jag på blogg.se! Jag har sällat mig till denna skara bloggare gällande bloggande för privat bruk. Som alla pedagoger vet är lärarjobbet en balansgång mellan att vara privat, personlig och pedagog. I min andra blogg som är knutpunkten för en bloggande klass, fick jag aldrig till den balansen. Mitt skrivande stagnerade, dels i en slags kåseriform som var högtravande och präktig men också så där pedagogisk korrekt. Jag kommer att återuppta bloggandet med klassen igen och då kommunicera med dem i den gamla bloggen. Där kan jag vara personlig och pedagog utan att bli privat. Här däremot, kommer jag att vältra mig i små upplevelser, betraktelser och vardagliga göromål. Jag har väntat ut mig själv, i rädslan att hamna i prestation. Så här skrev jag på FB i augusti:

"Stora barnet önskar en bloggande mamma, på riktigt, att inte bara ha en uppsamlingsplats för ett gäng 8:or. Fördelar: bli av med skrivklådan samt kreativt estetiskt skapande, om man så vill. MEN tänk om det blir en uppvisning och försköning av livet - som ett tillrättalagt livsstilsmagasin, att man liksom tänker blogg... istället för att vara i nuet fullt ut. Vet inte, bara funderar...
"

Nu är jag här i alla fall - att skriva är ju faktiskt det roligaste som finns... och till er FB:are som inte gillar långa inlägg, ni kan NOG andas ut... :)

/Christine

Kommentarer
Postat av: Tella

SV; tack så mkt..och välkommen in till bloggvärlden :-)

2011-01-05 @ 16:10:58
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej Christine!

Välkommen in i bloggvärlden! Lagom med prestationskrav är bäst. Skriv för dig själv och ingen annan!

Lycka till! Pia

2011-01-05 @ 16:36:07
URL: http://anglarochdamm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0