ENERGI!

Pigg, full av tillförsikt och tillfreds. Det är jag det! Idag har varit en underbar dag!

Det har fixats och donats, Patrik i källaren och jag mellan äppelkvistgrenar. Utan stress över "måsten" har jag gått runt i solen och insupit trädgården efter vintern, mycket ska göras men det kommer att bli bra!

Löparkläder på och ut en runda. I en timme sprang vi, mannen och jag - trevligt och pratigt. Han tog befälet och jag lydde order. Idag var det han som pressade mig, i intervaller, och jag köpte det, rakt av. Blev inte irriterad och gav inte upp... I vanliga fall blir jag "Lotta på Bråkmakargatan-tvär" om jag pushas hårt men inte idag, alltså. Patrik fungerar precis tvärtom och blir ännu mer taggad, alltid! Lätt att vara PT åt honom...

God lättlagad middag: grekiska biffar, ugnsrostad småpotatis och örtcremé, en blandad sallad till det. Klart i ett nafs!

Kvällen ägnades åt att beskåda fotboll i Ullared. Utepremiärmatch för damlaget. Kyla, dimma, strålkastare, hög, klar luft och alldeles mörkt runt planen, stämningsfullt! Så fin hon är, dottern - in action! Gott med värmande kaffe vid hemkomst.

Inget foto i inlägget, har viktigare saker för mig. Putte och jag ska krypa ner med datorn i sänghalmen och se på Solsidan. NU! :)


Puss och kram, blommor och blad!
/Christine

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag såg er allt, löpandes med lätta steg i Vessige city, fru man och hund. Bra jobbat!

/Pia

2011-03-15 @ 06:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0