Uppiggande skodon och hotellbokning

Såg ett par vansinnigt snygga kängor när mannen och jag var på fredagsshopping i Halmstad. I vanlig ordning sa Patrik: "KÖP!". Sedan sa han: "Ta de grå!" Jag velade naturligtvis, precis som jag brukar. De bruna spanade jag ju in först... svarta är förvisso lättmatchade... medan de i grå mocka var de originellaste. Tog med i tanken till Skåne och delgav min mor, som erbjöd sig att betala. En utmärkt idé, tyckte jag och beställde på nätet. Ett par grå, såklart! :)



Kom idag, fina... fast finare i verkligheten!

Idag bokades också mysigt hotell i Malmö, med anor från 1600-t. Ser fram emot att möta våren där om några veckor, gärna på uteservering med gasolbrännare och insvept i filt. Hotellfrukost under medeltida källarvalv... Byggnader är viktiga för en historienörd! BUFF-seminariet ska självklart också bli kul.



Tittar på "Halv åtta hos mig" med Isak, lillkockens favoritprogram på vuxenfronten. Äter en ekologisk navelapelsin, gott... men rätt äckligt namn.

Puss i lilla pannan!
/Christine






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0