En torsdag mitt i livet!

Idag ska det inte bli ett "mastodont-inlägg", måste ju variera mig lite... Plockar ut inarbetad tid nu på morgonen, har ju faktiskt inte betalt för mer än 75% och då vill jag inte bjuda på 5% varje vecka. Rätt ska vara rätt! ;)

Skriver lilla inlägget i sällskap med minibaguette, ljuvligt söta ekokvisttomater, avokado och örtsalt samt morgonkaffet, inte att förglömma. Ett måste med snabbkaffe, gärna Löfbergs Lila som är gott för samvetet också, eftersom det både är rättvisemärkt och ekologiskt odlat. Kaffe är ju annars en stor miljöbov, precis som många andra kolonialvaror. Sådär ja, då fick jag undervisat också! ;)

"Min andra familj" - alltså 7A, David och undertecknad, ska till ishallen idag. Elevinitierat, kul! Jag har bakat gigantiskt stora kanelbullar i amerikanska muffinsformar. Det "ryktas" att mina kanelbullar är tämligen goda! Oj, skryt... ;) Fortfarande använder jag samma recept som vid inledningen av min husmoderliga karriär, för sisådär nitton år sedan. En av hemligheterna är att det ska vara mycket "gojs" i, BÅDE kanel, vanligt socker och vaniljsocker som ska vara väl blandat i riktigt smör. Gårdagens blev ljusa (är livrädd för att de ska bli mörka och torra) och kändes degiga när de var ljumma. Ber en bön att de har "satt sig" idag. Har köpt mjölk också, säkert för lite... är dålig på att beräkna dryck. O´boy original - som aldrig köps till hemmet, åkte också ner i korgen. Det fick jag naturligtvis höra igår kväll. "Åh... RIKTIG O´boy, inte ekologisk!". Somliga har ett svårt liv! ;)



En skön torsdag önskar jag eder!
/Tine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0