Mätt och go och glá!

Nu är jag mätt! Mätt som ett av bröstmjölk fullproppat spädbarn. Innan var ju hungrig och smågrinig, nej förresten... storkinkig! Patrik jobbade länge. Jag hämtade, handlade, röjde vid hemkomst och lagade mat i ett tillstånd av hunger, nej förresten... svält!

När Patrik sent omsider seglade in och levererade nåt skämt om en gammal flamma han stött på vid en spermalevererans, kunde till och med jag själv känna mitt ansträngda, aningens bistra ansiktsuttryck.

"Hon hade förstås åldrats", sa jag belåtet. "Inte ett dugg", svarade han och vek sig dubbel i ett krampaktigt skrattanfall. Ett par tuggor senare med ett blodsocker i balans, hade jag mojnat. Prövade att le... kunde till och med kosta på mig att hälla upp ett halvt glas vin och konstatera att solbrännan klär honom.

Puss i vardagen!
/Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0