Bitterfittan ;)

Ibland händer det sig så att frun i huset lite försmädligt och i förbifarten liksom, släpper en liten vink om att hon hört det ryktas att andra kvinnor ibland blir så där spontant överraskade av sina respektive. Låter väldans trevligt och kärleksfullt!

Det behöver inte vara något stort och kostsamt, nej då. En egenhändigt uppdukad fika på farstukvisten räcker utmärkt, eller att slippa köpa den där buketten tulpaner själv varje vecka. Varför inte en sväng till något lockande, närbeläget ställe (förslagsvis en sån där liten pittoreskt plats som Träslövs Trädgård)? Ett restaurang- eller biobesök med en film ur tilltalande genre skulle också vara trevligt, förslagsvis... Huvudsaken är att det känns som att överraskningen är planerad och fokuserad på mottagaren och totalförberedd in i minsta detalj, inklusive barnvaktsfix. En slags mikrosemester för ordinarie initiativtagare och projektledare. Bara att sätta sig till dukat bord liksom...

Vid frukosten idag kom mannen med det innovativa förslaget att vi (vilket i praktiken innebär jag) kunde boka biljetter till en fotbollsmatch med FFF-dam. Mmm... Tror jag sparar det förslaget och omsätter det till en totalplanerad överraskning för mannen och dottern, enligt den enkla devisen att ger man får man. Eller är det så, att får man, vill man ha mer? Det verkar i alla fall vara så det fungerar för ungarna i skolan ibland.

Ikväll beger vi oss in till Falkenberg för revy. Ser fram emot kvällen tillsammans. Det har bokats datum, hämtats ut biljetter, kollats restaurangernas öppettider samt bokats bord? Småsaker som man kanske inte tänker på men som ändå måste göras för att det ska bli av.

Sluta nu, Christine! Det är martyrvarning på det här inlägget. Du ska ju vara glad och inte PMS-ig, en trevlig kväll väntar och födelsedag imorgon. Fyller 37 och allt, men ser högst ut som 26! ;) I alla fall var det vad systembolagstanten trodde igår, när jag ombads att identifiera mig.

Jag vill för säkerhetsskull också tillägga att min man har många andra, mycket sympatiska strängar på sin lyra t.ex. sjunger han Beatleslåtar väldigt sexigt och taktfast medan han går loss på kökstaket, och jag skriver blogginlägg ;)


Puss i pannan!







Kommentarer
Postat av: Lovisa

Att gå på en match med FF-dam kan jag lova är myyyycket underhållande Christine. Ge det en chans, det kanske tom blir romantiskt ;)

2011-04-05 @ 09:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0