Vanliga saker bara

Gasteknikern dyker upp i eftermiddag. Han som ska befria oss från ett allt för stort elberoende för att få varmvatten (vi kör med elpatronen nu). Tur i oturen att det inte var mitt i smällkalla vintern som bergvärmepumpen lade av. Kanske är det efter 8 år dags att sätta sig in i HUR allt hänger ihop och fungerar - att någon in den här familjen visar ett intresse för uppvärmningssystemet, och det kan ju för all del lika gärna vara jag, när vi nu tycker det är lika bedövande tråkigt båda två.

Ska linoljefärgsmåla också - söderfasad, perfekt väder för det! Moln, varmt och uppehåll. Men kanske lite väl hög luftfuktighet om jag ska vara petig.

Isak snuvade jag på havet idag i och med gasmannens förväntade ankomst. Kanske kan vi ta ett kvällsdopp i Sjönevadssjön efter loppisfixet, längtar dit förresten... älskar att greja. Ingen besviken Isak här förresten. Kasper kom istället. Vilken liten kille! Isak har börjat LEKA låtsaslekar tack vara honom. Den "oförmågan" som har förbryllat mig ett tag visade sig finnas men låg gömd därinne någonstans. Med K är det inte skrikigt, gapigt, vilt och flaxigt. Det är lugnt, kommunikativt och fantasifullt. Underbara unge!

Snackade med Moderskapet. De skulle vilja se oss. Har dåligt samvete... Det får nog bli en snabbvisit till Skåneland i helgen. Felicia kommer med tåget från Stockholm på lördag bara... ja, ja. Vi får se hur logistiken skall lösas.


De finns de som säger att jag är lik mor min. Själv tycker jag att jag är lik far.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0