4:e sportlovsdagen

Blev väckt av liten gosig sexårspojke kl. 9.00. Lockade ner honom under bolstret för en kram- och pratstund (skriver inte M-ordet eftersom det ger mig lätt allergiska utslag). Gick förvånandsvärt smidigt, bara ett tjat om frukost innan vi båda tog klivet ur den varma sköna. Lättja är definitivt en underskattad dödssynd!

Frukosten blev aningen fördröjd eftersom sonen denna torsdagsmorgon fick ett infall och sug efter räkröra. Mamman tinade de färdigskalade, pressade i citron, hackade rödlök, lite dill, majonäs och lätt creme fraiche och vips så hade vi svängt ihop små räkmackor. Isak drack jordgubbsproviva och jag tog en STOR STARK. Perfekt start på en bra dag!

Nu gjorde jag det igen, skrev nåt uppseendeväckande. Visst har väl du någon gång fått ett infall och en lust att vilja chockera, ställa dig upp och skrika något opassande eller göra det oväntade, speciellt i stela formella sammanhang? Jaså, inte det? Hm... undrar om jag har nån släng av tvångssyndrom då :)

Dagen ser lovande ut med kompislek för Isak, brödbak och en runda till stan. Oj, vad präktigt det lät... Ska också försöka se klart den där Sex and the City 2 (ni ser så uppdaterad jag är) som äkta paret gjorde ett försök med igår, men somnade ifrån efter en halvtimme. Undrar vad det är som tjusar, jag kanske bara inte är så där girlish bara... Hm, och om JAG inte är girlish, vad skulle då Patrik ha för behållning av filmen? Skulle väl vara Sarah Jessica Parker då eller nej förresten, snarare den lilla, lilla skymten av Penélope Cruz. Till och med jag föredrog att vila ögonen på undersköna Penélope. Det är ju inte en underdrift att den manliga fägringen så totalt lyser med sin frånvaro. Mr. Big, är det så han kallas? Jag väljer att kalla honom Mr. Bean... ingen större skillnad.



Nu kom Patrik hem! Tre och en halv dags ledighet väntar. Åh... en smärre chock för förhållandet! Inte ska jag väl vara bitter då, för att det kommer att bli fotboll i världsmetropolen Slöinge hela fredagskvällen, istället för ursprungsplanen - att åka till Skåne. Vi har kompromissat så fint, så fint, mannen och jag. Istället för en heldag på tu man hand i Helsingborg på lördag, tar vi en heldag i Halmstad imorgon istället :) Fotboll på kvällen för mannen och kidsen, pubkväll på Ekholmen för frun. Efter fotboll, Mc Donald´s och läggning av småknytt, sluter mannen upp på "Vessiges mesta inneställe", om han inte hinner somna framför en fotbollsmatch på tv:n först förstås! ;)

Nu blir det plättar!

Kramar!
/Christine





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0