En runda på stan

Efter dagens elevvårdskonferens rattade jag den lilla Toyotan i riktning mot centrum av metropolen Falkenberg. Tänkte egentligen bara lösa in presentkorten till Falkenbergsrevyn mot biljetter, men kände för en snabb sväng på stan. Hamnade i spritbutiken och botaniserade runt bland lite nya röda ekoviner. Valet föll till sist på två européer, en lättsam, ungdomlig italienare (Raccolto, Nero d´avola) och en mer spännande, kraftfull fransman (Mas Louise). Den sistnämnda som jag blev mest nyfiken på, kommer från en vingård som inte blivit omställd från gift- till ekoproduktion. Nej, marken där har tydligen alltid brukats på ekologiskt vis, allt sedan första vinstocken kom i jorden. Härligt!

Tog en sväng in på Vero Moda och hittade ett par klassiska grå snyggshorts som satt på tok för trångt, synd! Skulle kunna våga shorts med nylonleggings under... har blivit inspirerad av en arbetskamrat som bär upp det så snyggt. Lovisa, din lilla pudding! Nästan lika bra att de inte passade, har ju faktiskt bestämt mig för att försöka återgå till ett mer miljömässigt försvarbart konsumtionsmönster. I den föresatsen ingår inte impulsköp. Köpte inte den vackra spetssjalen i blågrått heller. "Någon" hade nog annars varit snabb att påpeka: "Inte en sjal till!". Sjalar är beroendeframkallande! De vill slingra sig runt, värma min hals och se så där dekorativa och romantiska ut.

Hyrde tre filmer, en med snygga Novotny, en annan med snygga Scoruppco och en tredje med den 37:e Skarsgårdsbrorsan, typ.

Imorgon kväll blir det inget bloggeri minsann, ser fram emot en kombination av bubbligt vin, bowling och kollegor. Tror att JAG... eller i alla fall MITT LAG, vinner! ;)

Sov gott, vänner!
/Tine
En ny bekantskap...


...måste bara tillägga att JAG åt en skiva blodkorv idag, kan ni tänka? Blodkorv... läs blod och korv? Ihhh... Förvånade mig själv faktiskt!

Kommentarer
Postat av: F e l i c i a

Men usch för blodkorv... hur smakade det? Blod? Korv?

2011-02-04 @ 16:23:36
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/
Postat av: Lovisa

haha, go du är!

2011-02-04 @ 16:59:56
Postat av: Pia

Himla kul att läsa dina inlägg! Känner väldigt väl igen mig i det där med sjalar.Lycka till i bowlingen och ha en trevlig helg!

/Pia

2011-02-04 @ 17:51:12
URL: http://anglarochdamm.blogspot.com/
Postat av: Christine

Felicia: Himla goda kryddor faktiskt, men det är ju liksom känslan av vad man äter som är så läskig. Blod!



Lovisa: Det är DU som är go!



Pia: Kul att läsa dina också. Ja, en liten sjal kan pigga upp det mesta ;)

2011-02-05 @ 09:37:21
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0