Sköna lördag

Var på superkul tjejfest igår kväll med Carola, Sanna, Bettan och Marita. Vi hade hjälpts åt med maten, men Marita var värdinna. Vilken värdinna! Så spontant och njutbart... så estetiskt. Jag åt med ögonen! Små rosor överallt, pastell, romantik och skirt. Utsökt buffé och dryck. Vad sägs till exempel om halloncheescake, hallonmojitos och bubbel? Inget var lämnat åt slumpen och alla var somriga och vackra. En perfekt ljummen kväll och intressant natt. Vi avslutade på Harrys.

Vaknade med huvudvärk imorse - självförvållad. Två Treo... plums! och starkt kaffe. Tog bilen in till stan, Patrik, Isak och jag. Flisan hade sovit över hos Linn. Köpte Värmlandsgul linoljefärg och nya löparskor till P. Intersportvisiten tog ungefär en timme. Jag nämner det bara i förbifarten sådär... så ni får lite perspektiv på saker och ting mina vänner! ;) Såg en snygg klarröd tunika på Lindex, som jag inte köpte. Det kallas karaktär!

Tog en liten, liten sväng in på Form och Interiör, men P blev otålig redan vid de små vita serveringsskålarna till vänster om ingången och frågade om "vi" inte var klara snart. Käkade sushi... och sen var jag människa igen!

"Nu kan vi gå in"
, säger P när vi passerar F och I efter sushintaget. "Men det är ju inte lönt", svarar jag uppgivet. "De stänger ju om 5 min." "Så bra!", säger mannen. "Då kan vi fönstershoppa istället!". Hm... "Så bra!", va? Jo, pyttsan... "Så GRATIS!" borde han ha sagt.

Väl hemma fick jag ensamtid. Lovely! Patrik och kidsen åkte iväg för att seminera hos farmor och farfar och titta på en kattunge. Cyklade ner till affären och köpte lördagsgodis åt ungarna. Spöregn vid hemfärd, cyklade som en blådåre men skrattade som en idiot hela tiden och kände en enorm aptit på livet.

Lagade närproducerad parmesangratinerad kalkonfilé och kantarellsås. Ugnsrostade rotfrukter med doft av timjan och vitlök vändes ner och sällskapade rivna romansalladsblad och små söta körsbärstomater. Hericots verts och ekologisk broccoli med smör fick också vara med, fast i en annan skål. Inget vin, för jag är lite trött på vin för tillfället, förstår ni! ;)

Soffan och lättsmält film med snygga Aniston. Läggning av Mini på 5 röda, somnade som en stock. Livet hemma är fint och lugnt och tryggt, men ute i stora världen kan det vara farligt och hemskt...




Som en mysig höstkväll, mitt i sommaren...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0