Jag med mig själv.

Lugnt och stilla, tyst och skönt. Ingen har vaknat, knappt dagen. Bakar av en fiberbaguette i ugnen. Brer på ett tunt lager majonäs, krusig sallad över, skivar på resterna av den grillade kycklinglårfilén och toppar med saltgurka. Espressofuskpulver i en kopp varmt och mycket mjölk, till lattefärg. Sätter mig på verandans prickiga kuddar och önskar sjuttiotalstujorna åt fanders. Hellre en glimt av Ätran... eller antydan i varje fall.

Drömmer om dagen där ute som komma skall och min nya kritvita klänning - en romantisk midsommarnattsdröm på skolavslutningen. Skolavslutningen... hjärtats slag ökar. Får inte glömma att köpa vattenfast mascara och mjuka servetter...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0