Saker som hon gör...

Det finns suspekta saker som jag gör i det tysta, sånt som jag kanske skäms över och inte gärna berättar om. Andra kanske ägnar sig åt samma, liknande eller grövre aktiviteter utan att blinka. Vad vet jag?

I förrgår stod en vuxen man i kön på Coop och pillade näsan, helt ogenerat. Jag trodde först inte vad jag såg, men när jag verkligen förstod att det var i näsan som han grävde, vände jag bort blicken lika snabbt som om jag hade bränt mig vilket var rekordsnabbt, för jag skämdes liksom... på den där snubbens bekostnad. Tog nästan på mig skulden, för att jag sett. Pilla näsan är så tabu i min värld att jag skulle behöva gömma mig en mörk garderob för att göra det. Däremot har det hänt att jag pillat bort hudflagor i nedre näsregionen, vilket vid en första anblick lätt skulle kunna misstolkas.

Mina barn har aldrig ätit snorkråkor, tack och lov! Om så varit fallet hade jag snabbt varit där och förmanat i gammal hederlig luthersk anda. Fy och usch! Andra kan göra det, stora ungar till och med. Det har jag sett, i skolan.

Idag klämde jag pormaskar! Moget... 37 år gammal med toapapper på pekfingertopparna i högsta hugg. Jakten på det gula fettet hade börjat! Lite vidrigt är det, men ytterst tillfredsställande när man får ut det man vill. Inte är det så att jag har stora svarta pormaskar i ansiktet direkt, men alltjämt några förstorade porer som det kan sitta grejor i. I min ungdoms glansdagar umgicks jag stundtals i all vänskaplighet med en kille som sålde sig själv för mediciniska experiment. Han var således av det tåliga slaget och hade dessutom ryggen full med svarta pormaskar. Jag som älskade att klämma erbjöd mig villigt att göra en frammarsch. Det blev trots allt för mycket. Jag var tvungen att avsluta och springa in på toa och spy.

Ibland övar jag mig på att göra saker som jag har tämligen svårt för t.ex. att skita på jobbet. Det är så hemligt att jag nästan dör och i dessa nödlägen väljer jag en toalett som finns men nästan inte syns. När jag har trotsat mig själv har det ibland hänt att jag triumferande upplyst mina bundsförvanter L, S och J om sakernas natur (bara för att träna). Vi har lite den jargongen, barnsligt kanske... men jag uppskattar det! L som är fotbollsspelare, S som är seglare och J som är gammal lumpare är mer choosefria, härligt! Jag försöker som sagt...

En lite märklig grej som händer mycket sällan och som jag inte rår på är att varje nerv av mig slår an en speciell sträng när någon smaskar eller pratar på ett SPECIELLT sätt. Jag, som annars är den eldiga typen går då in i ett lugnt meditativt tillstånd och vill vilsamt stanna där (OBS! Det här är absolut ingen konstig sexuell böjelse utan bara ett befriande lugn). Säkert en gammal rest från fosterlivet eller nåt... Cecilia Melin, en barndomsvän smaskade sådär. Varje morgon åt hon Skogaholmslimpa med messmör på och klunkade te med mjölk till. Den ljusbruna sörjan blandades runt i hennes mun. Hon smaskade och slurpade och jag som alltid har varit sen till allting, gick i god tid hem till henne bara för att få sitta och lyssna till dessa sköna ljud. Messmör åt vi aldrig hemma hos oss när jag var barn, men en gång provade jag i vuxen ålder (skulle visst ha det i bebisvällingen av nån anledning). I samma sekund som jag smakade försvann lite av romantiserandet kring denna märkliga produkt. Minnet av ljudet försvinner dock aldrig. Detsamma gäller en person som jobbar i en affär i närheten. Hon pratar på ett sådant sätt att jag totalt slappnar av, ungefär som av messmörssmasket. Det får till följd att jag stänger av och slutar lyssna på vad hon säger. Jag vilar ju! Helt jävla sjukt jag vet...

Men ett beteende som om möjligt är ännu sjukare, utgjordes av en tjej som temporärt flyttade till det första huset jag bodde i på Munkagårdsskolan. I det huset där jag var den ständiga slarvern. Nåväl, tillbaka till konstiga tjejen, när hon tittade på tv tillsammans med alla andra som också bodde där, ryckte hon av sig sina ögonbrynshår och åt helt sonika upp dem, ett i taget. Tjejen hade ju nästan inga ögonbryn kvar! En annan kul kille i samma hus, söp sig ibland redlöst full. Då passade han på bröta runt och som i ett mantra rabbla alla svordomar och könsord han kunde... på finska. Det var läskigt att inte veta hur dessa fylleslag skulle sluta, eftersom han var epileptiker och brukade slarva med medicinen.

Det där med tv-program och serier är också ett speciellt kapitel. Alltså, man vill ju inte gärna avslöja att man tittar på vilken skit som helst. Såg Mona Salin bli intervjuad i ett sommarpratarprogram nyligen. Hon avslöjade att hon slaviskt följer Top Model. Mona Salin, liksom. Haha... roligt! Nu kommer det! Avslöjandet... Härmed erkänner jag att jag ser fram emot att Gladiatorerna ska börja igen. Hur kul som helst. Det trodde ni inte! Dessutom älskar jag alla plastikkirurgprogram och har nog sett vart enda avsnitt av 90210. När Patrik vänder bort blicken, börjar det bli riktigt intressant...















Kommentarer
Postat av: L

Mycket underhållande läsning! Och du Christine, ALLA människor skiter å oftast luktar det illa;)!

2011-07-18 @ 23:43:27
Postat av: Christine

Så sant! Och det är därför den där offentliga toalett-grejen är så jobbig... ;) Tack för att du kommenterade, förresten! :)

2011-07-19 @ 10:43:43
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/
Postat av: michelle

oj, mkt text och mkt bra! fina bilder på dajj ^^

2011-07-19 @ 11:25:18
URL: http://moofies.blogg.se/
Postat av: Christine

Tack, gulliga du! :)

2011-07-19 @ 12:36:32
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0