Ta mig till havet

Idag har jag varit ute i princip hela dagen, bortsett från lite rättning, IUP-omdömen och ett u-samtal. År 6-9 har haft orienteringsdag och 7A var som vanligt grymma. Alla grupper hade stämplat rätt och alla gjorde sitt bästa.

Väl tillbaka i den ödsliga och övergivna skolan bestämde jag mig för att gå några km ner till havet och reka inför sista veckan. Frågan jag ställde mig var om det är möjligt att fika, "leka" och bada vid strandängarna precis nedanför skolan eller om där går betesdjur.

Jag skvätte lite vatten i ansiktet och håret, vilade ryggen mot en varm sten och blickade ut över vågskvalpet. Måsarna skriade, humlorna surrade och jag var alldeles, alldeles ensam i världen... kändes det som. Underbart! Solen gjorde sitt och ikväll blossar ansiktet.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0