Skrämselhicka

När jag slår på datorn visar första sidan svampguiden.

Har sovit sporadiskt. Det var en jobbig natt för lillebror. Ibland händer det nämligen att Isak har kramper i magen. Visserligen mycket sällsynt nuförtiden, men vi kan se ett samband om det har gått väl långt mellan måltiderna och det har blivit en del sött. Igår var ingen perfekt matdag!

På natten ter sig allt mer skräckfyllt. Jag målade upp bilder i mitt inre, att en av trattisarna i gårdagskvällens Boeuf Bourguignon inte var en trattis utan något värre - något mycket värre och att sonen råkade få just denna avart i sin mun.

Vet att det är omöjligt, egentligen. Rensar/kollar svampen två gånger. Först i skogen sedan hemma. Även mycket små avvikelser åker bort (t.ex. en något platt hatt) även om allt annat stämmer och jag är 99,5% säker.

Att läsa om invärtes skador förorsakat av svampförgiftningar är ingen kul läsning. Det är skräck på hög nivå, speciellt i kolsvart hus och till tonerna av ett litet barn som kvider och skriker att han har så ont.

Vi provade babymassage på magen och att dricka vatten. Slutligen somnade barnet som en liten stock och har sovit till tio idag. Att inte få sina elva timmar är fel tycker tydligen något i Isaks undermedvetna och så sover han igen de förlorade minuterna. Så har han alltid gjort!

Själv börjar jag bli gammal, gillar inte att vakna kl. tio. Då har ju halva dagen redan gått. Idag bjuder söndagen på en uteritt med Jenny i närliggande trakter och innebandy ikväll med Felicia och de andra 15-åringarna. Måste rätta också, det produceras nämligen för glatta livet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0