Tisdagarna med Isak

Har haft samhällskunskap idag. I brist på verklig upplevelse fick det bli ett virtuellt besök i riksdagen, inte fy skam det heller... Äntligen bärbara datorer, jippie!

Hämtade Isak tio i fyra. Snabbhandlade tråkmat - köttfärs. Har bestämt mig för att vardagsmatlagningen måste rationaliseras om vi ska få ihop allas aktiviteter. Fil och mackor är ju inte riktigt den här familjens melodi, om vi säger så... i synnerhet inte dotterns. Ska passa på att laga mat så det räcker till ett helt kompani när jag ändå är i farten, tänker jag - till matlådor samt kvällar då det måste gå undan.

Stekte hur mycket köttfärs som helst (kändes det som), lök och champinjoner, drygade ut med finrivna morötter och squash (bra för klimatet, hälsan och plånboken). Hällde i krossade ekologiska tomater, en skvätt grädde, några duttar japansk soya och kryddor. Salt, svartpeppar och oregano + en nypa råsocker. Klart! Dinkelpasta till och färska tomater.

En timme senare var Isak och jag på väg till Susedalen, mätta och ridklädda. Och med risk för att verka tjatig... Kvällen bjöd åter igen på fantastiska ridupplevelser för oss båda. Isak lyser av lycka när han får rida D-ponny. Delad glädje är dubbel glädje!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0