Skåne

"Imorse när jag åkte hemifrån, lämnade jag en graciös, smidig fru. Nu möter jag en som går likt en stapplande, haltande kärring", säger Patrik och flinar när jag hämtar upp honom på föräldragården. Japp! Så skulle man kunna beskriva det. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Bildligt talat.

Är mest orolig för hur ska det gå med konditionen? Den som äntligen har blivit god. Simning kanske? Förbannat tråkigt visserligen, men det är säkert bara för att jag harvar på och simmar bröstsim. Har ingen bra teknik i de andra simsätten. Styrka! Det får bli enbart styrka under konvalescenttiden! Den typen av exercis har ändå varit eftersatt under sommaren, bortsett sporadiska armhävningar.

Började med att använda föräldrarnas jacucci - till att göra armhävningar mot. Breda för ryggen och smala för bröst och armar. Inte så tungt i uppförslutning, men kompenserade med många. Sit ups på hallmattan och dips mot en stol. Knäböj på ett ben - tungt för knäet och svårt med balansen. Övningarna var välbehövliga efter en helg med moderns matkonst, om man säger så.

Biff a´la Lindström med potatismos och hericots verts i fredags kväll. Kålpudding med lingon igår middags. På aftonen stektes lantbrödsskivor som toppades efter tycke och smak. Kycklingbröst, mangoldblad, brynta trattkantareller, tomater, avokado, rödlök och aioli - så såg mina ut! Läskande romdrink med lime, is och ginger ale när vi umgicks och fixade vid spisen. Fylligt sydafrikanskt rött till maten. Till söndagsmiddag serverades majskyckling från Bjärehalvön med knaprigt skinn... och åter igen hamnade jag där, i matkoman. Go mad, möed mad och mad i rättan tid! Så lyder devisen i den sydligaste delen av Sverige.

Helgen har varit avkopplande för mig. P däremot, har gjort ett jobb för faderskapets företag. Ett lovely inkomstbringande knäck. Jag har bara haft det oförskämt skönt, läst favoritbloggarna Underbara Clara och Malin Wollin, rensat svamp med Isak, kollat inredningsmagasin och skvallertidningar, inspirerats av färgglada Gudrun Sjödén i Nyhetsmorgon söndag, glatts åt nya regler för humanare anhörighetsinvandring, lullat runt som naturen skapade mig (dock ej naken), samt gjort en välbehövlig inpackning i sommarslitet hår.  

Dags att styra kosan mot Halland och vardagens plikter, men först... en liten tjejkväll. En helg går snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0