Slapp, slappare, slappast

Lite, lite stel idag. En cykeltur till affären hägrar men slappar än så länge med friidrott på tv. Det är fascinerande vad den mänskliga fysiken är kapabel till. Inspirerande! Friidrott är sport jag kollar på alldeles frivilligt.

Själv råkade jag vinna mitt lilla 5 km:s lopp lopp igår. Pinsamt med tanke på tiden, okej... jag avslöjar väl den då, (även om det tar emot): 26.55. Jag bjuder på det! Konkurrensen var väl inte den tuffaste precis ;) Tiden hade gärna fått vara 2 minuter bättre eller så... men, men. Har tyvärr inget att skylla på. Knäet var okej liksom hälsenan, benen var förhållandevis fräscha, vädret var optimalt och omgivningarna var magiska. Hade till och med sällskap av en kviga som bröt sig ur sin trygga tillvaro i hagen förorsakat av publikens hejarop.

Märklig känsla att vinna... för en som egentligen saknar tävlingsinstinkt, men det gav på nåt sätt ändå mersmak att ställa upp i fler lopp. Inte för att vinna (och det lär ju inte hända fler gånger... haha), för jag vill ju egentligen bara tävla mot mig själv, men tävling genererar träning och syftet med träningen är att hålla mig frisk, pigg, stark och motståndskraftig. Det lät ju fint och korrekt, eller hur? Okej då... här kommer ett tillägg. Jag vill också ha muskulösare armar, stark "korsett" och en fastare rumpa, för det har jag haft en gång i tidernas begynnelse och det trivs jag bäst med. Så! ;)

Kvällen blev fin med Putte, Flisan och Fanny. Sushi och bio i Halmstad - "Apflickorna". En oförutsägbar, symbolisk film med tveksam sensmoral, spännande avskalat bildspråk och massor av lämnade luckor. Skönt att slippa objektifieringen av både kvinnor och män. Avsaknaden av känslor utanpå gjorde inte mina känslor som åskådare mindre, men det var jobbigt ibland - att inte ligga steget före. Ingen dussinproduktion precis - kändes nytt, kändes annorlunda. En film att analysera och diskutera. Flisan är förresten bra på "filmiska" - "att se mellan bilderna". Hon bidrar med nya infallsvinklar.

Funderar på att fixa lite med foton ikväll. Vet ju att mina besökare stiger i takt med publicerade foton och även om det inte är därför jag bloggar, så är det ju lite kul ändå. En viss "tävlingsinstinkt" finns kanske? Håll utkik i bloggen framöver!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0