Eat, pray, love...

Tog en snabbsväng inom stan och kilade in videobutiken för att hyra om en film, hrm... ska begå ett brott imorgon men förtäljer icke mer. Hyrde också "Eat, pray, love" och förundrades över den svenska titeln "Lyckan, kärleken och meningen med livet", som rimmade dåligt med den engelska. Åh... tror att den OCKSÅ skulle passa in i nuvarande tema med religionsfilosofisk inriktning, men inte kan man väl visa spelfilm dagarna i ända, hur kul ungarna än tycker att det är?

Eller så är det just det man kan, med riktigt kvalitativ efterbearbetning. Det vidgade textbegreppet är tacksamt! Ser fram emot den kommande Barn- och ungdomsfilmfestivalen i Malmö och Svenska Filminstitutets föreläsningsprogram för pedagoger, en av dagarna. Fick en inbjudan som lockade både mig och filmprojektskollegan Sara att åka.

På tal om "Eat" - första titelordet i den nyhyrda Julia Roberts-filmen, så har min matdag varit smarrig, men ack så katastofal ur hälsosynpunkt. Köpte semlor till jobb och är det något jag är synnerligen svag för, så är det just semlor! Trodde jag kunde stå emot, fixar alltid det på vardagar annars, men icke... Glufs, glufs!

I och för sig inget att jämföra med när jag ammade minstingen. Då slukade jag två hemgjorda om dagen, kanske därför jag hade så fin och fet bröstmjölkskvalitet. Lite sjukt kanske... men eh... Patrik passade på att skicka in ett prov med bröstmjölken, när han ändå skickade in för korna. Hade jag varit ko hade jag varit lönsam, kan konstateras...

Kanske de där semlornas fel att jag fortfarande 7 mån efter bebisfödseln, vid återkomsten till förvärvsarbete, blev gratulerad till mitt välsignade tillstånd av bibliotekarien.

Väl hemma ikväll hade Patrik gjort hamburgare, en av typ tre rätter på hans repertoar. Köttfärssås och Felix krögarpytt är de två andra... Åt en hamburgare också. Tur att jag snart ska hoppa i trikåerna, för välbehövlig fettförbränning!


När det här kortet togs för några veckor sedan hade jag karaktär att stå emot, men idag... Det var det värt!


Ha en trivsam kväll!
/Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0