Page, kan det vara något?

Vissa människor klär så förbaskat bra i en snygg page. Borde jag klippa till och skaffa mig den kanske vanligaste av lärarfrisyrer?

Drömmer om friskt, blankt och lite tjusigt... stilrent! En längre page perhaps, till axlarna? Är så trött på råttfärgen, på dålig och stripig hårkvalitet. Riktar längtansfulla blickar mot Patriks och Felicias hårsvall - en annan sorts liksom. Dessutom är de riktiga blondiner, jag är mer nån slags halvmesyr, varken blondin eller brunett... bara råtta! Gör JAG en fläta blir det tunn och pesig. Gör FELICIA en, blir den gyllene och tjock - som en vetebrödsfläta. Åh, naturen är orättvis... och obarmhärtig!

Om man INTE har ett SNYGGT, LÅNGT, HÅR borde man kanske inte sträva emot så mycket utan finna sig i att förlora slaget och låta hårtestarna falla, inte kort för all del men halvvägs liksom.

Det sägs att män föredrar ett hårsvall som flyter ut över kudden. Nu bryr ju inte jag mig så mycket om vad andra män har för åsikter om mitt hår, på min kudde, och min man har ju ett eget svall som kan flyta ut, praktiskt! Det kanske är det som är jämlikhet?

Nåväl, i mars, denna magiska brunstmånad eller vad man nu ska kalla den, kommer det kanske att ske en makeover, om jag vågar...

En gång har jag klippt håret kort, riktigt kort. När jag analyserat händelseförloppet i efterhand har jag också kommit till insikt om varför. Jag var gravid, 22 år men såg ut som en konfirmand. Klart man inte vill se ut som en konfirmand när man ska ingå moderskap! Därför klippte jag helt sonika av håret och blev en... EN TANT! När Patrik fick se mig stod han helt tyst och såg ut som en fågelholk. Jag började grina, högt och länge... tårarna bara sprutade! Tystnaden var eh... talande. Naturligtvis ångrade jag klippet, inte minst när det uppdagades att jag var tvungen att fixa och trixa, varje morgon... inte bara sätta upp en hafsig tofs. Till barndopet hade det växt ut, lite. Då permanentade jag det! Nu VILL ni inte veta mer... ;)

Typ Felicias...


Typ min...


Ha en alldeles enastående dag!
/Inis

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Som min äldsta dotter brukar säga: ack, dessa i-landsproblem!

Likväl oerhört engagerande och betydelsefulla JUST DÅ!!!

2011-02-03 @ 09:52:46
URL: http://gunillaedding.blogspot.com
Postat av: Christine

Absolut ett riktigt i-landsproblem, om jag skulle varit helt seriös. I dagens blogginlägg skruvar jag till det och skriver mer i stil av krönika med starka överdrifter som främsta grepp ;)Ibland behöver jag se lite lekfullt på tillvaron... och skratta åt mig själv.

2011-02-03 @ 11:22:54
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/
Postat av: F e l i c i a

INTE PAGE!

2011-02-03 @ 13:11:37
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej INTE PAGE Christine!!! Det är ju en svensklärarfrisyr som signalerar TANT om något...dessutom ser man tjockare ut i page.



Jag tittar ofta på dina fina frisyrer i skolan: kanske skulle säga det lite oftare? Att ditt hår inte är så tjockt gör att det får volym och dynamik när du sätter upp det. Mitt hår är tjockt, blankt och TUNGT och går inte att fluffa till på ett spännande sätt.



Jag har själv tänkt på att klippa-av-sig-håret-tankarna alltid dyker upp o februari/mars när man är som gråast efter vintern. Håll ut!

2011-02-03 @ 16:48:42
URL: http://9bbloggarbild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0