Detoxdag 3 - en höjdardag!

Äntligen, nu är jag inne i andra andningen! Alert, på gott humör och dagen, ja den har gått som på räls. Tre härliga so-pass med underbara 7A idag! De två sista hade vi drama, initierat av dem själva. De skrev pjäsmanus i grupper om fyra baserat på olika livsfrågor, spännande! Alla kan samarbeta med alla. De är kreativa, positiva och ansvarstagande, vet vad som förväntas och levererar. Åh, vad jag älskar att vara klassföreståndare för de ungarna! Krokodiltårarna kommer att spruta den dag de går ut, men än är det långt kvar. De går ju bara i sjuan... tur för mig! :)

DAGENS MAT:
Till morgenmad blev det en äggröra på två ägg, lite soyagrädde, mineralsalt och paprikapulver. Den starten höll mig mätt länge. När det var dags för förmiddagsfika hade jag förberett en burk med keso, hallon, mandel och kanel. En het kopp te till, kändes värmande denna iskalla dag. Lunchen bestod av en sallad med räkor, ägg, gröna små ärtor och andra vegetabilier. I eftermiddags var jag grymt hungrig. Det fick bli fruktsallad med en klick Keso och ett glas katrinplommonjuice innan kvällsmatens intåg - strimlor av varm kycklingfilé + en matig sallad med avokado.

DAGENS TRÄNING:
Sparkar mig trött! Nej, skojar bara... tog en kvarts promenad med bästa bildläraren Sara på lunchrasten. Ikväll blir det magövningar framför tv:n.

DAGENS HÄLSOSTATUS:
Piggelin!




God kväll kära ni!
/Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0