Detoxdag 4

De senaste veckorna har jag jobbat 80- istället för 75 procent. Imorse tog jag ut några timmar, vilket resulterade i en härlig sovmorgon. När väckarklockan ringde kl. 8.00 klev jag upp, äntrade badrummet och hoppades innerligt att den lille skulle sova en stund till. Min lycka var gjord, barnet sov som en stock till kl. 9.00! Planen var att börja dagen med ett mini-spa. Jag tappade upp badvatten, droppade i vegetabilisk olja och gled ner i det varma vattnet, lovely! Det peelades, shave-ades och packades in för glatta livet! Weledas Pomegranate Creamy Body Wash spred en härlig doftdimma. Len som en barnrumpa började dagen...




Skit också... nu gned jag ut linsen! Måste byta till glasögon...

Sen eftermiddag sprang jag ärenden på stan. Felicias födelsedagspresenter är nu fix färdiga! Var inne på Lindex och köpte något hon behövde. Köpte något jag också behövde, eller behövde och behövde... Läste för ett tag sedan en krönika av bästa Malin Wollin som handlade om underkläder. Hon hade läst att Sofia Wistam aldrig lämnar huset utan matchande underkläder och då skrev Malin att hon aldrig lämnar huset MED matchande underkläder. Roligt! En sund kvinna dessutom, den där Malin. Varför lägga energi på sånt som ändå inte syns? Men det var för all del ändå det jag gjorde idag... och vips blev jag förvandlad till en champagnefärgad bakelse, fluffet inräknat ;)

Till Malin Wollins krönika

DAGENS FÖDOINTAG:
Frukostfavorit i repris, äggröra. Till lunch, en matig sallad med tzatziki och feta. Mellis blev körsbärstomater och eco-clementiner. Mandlar och ett äpple innan träning och direkt efter ansträngningen ett glas råpressad äppeljuice, sedan wok med kyckling och cashewnötter.

DAGENS TRÄNING:
Husmorsgymnastik! "Bag in boxen" (Patriks namn på min mage) fick sig en duvning. Hrm... själv har han ett 6-pack, menar han. Tur då att jag har förmånen att få klämma lite på hans rutor ibland ;) Fast till saken hör att jag faktiskt har mer uthålliga magmuskler än han, vilket jag ständigt får bevis på när vi tränar tillsammans :) Man får glädjas åt det lilla, för övrigt ligger jag ju i lä som ni nog förstår.

DAGENS HÄLSOSTATUS:
Motade Olle i grind eller rättare sagt förkylningsviruset, sov med mysdressen över pyjamasen förra natten och tjocka sockar på. Haha...helt och hållet ointagligt, varmt och skönt också! Ingen förkylningskänning under dagen idag men lite snorig ikväll faktiskt. Usch!

Imorgon är det sista detoxdagen... och jag SKA ha förvandlats till den fräschaste av nyponrosor. Ska inte bli förvånad om ingen hälsar, för ingen kommer ju att känna igen mig :)

Puss och kram och allt det där...
/Inis




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0