En fotobok med sommarminnen

Idag har jag designat en fotobok. Sommarens ögonblick i Österrike med egna lilla familjen och "gamla familjen", skall bli en 60-års present till moderskapet. Tack snälla rara mor för den fantastiska vistelsen! Under arbetets gång inkallade jag med jämna mellanrum dottern, som har en otrolig förmåga att "se" och "läsa" bilder. Hon är fantastisk med Photoshop och dessutom en väldigt duktig fotograf, som längtar och sparar till en egen systemkamera. Färg och form kanske hon har fått en släng av från mig och skapande med handen från Patrik, som för övrigt är grym på att forma och teckna, eller har hon helt enkelt fått det av sig själv! ;)

Undrar lite om boken blev för tillrättalagd... På ett kort kan visserligen min vita rumpa skymtas mellan grässtråna, när nöden inte hade någon lag under en vandring i bergen, men för övrigt... nja, vet inte riktigt, kanske är det för snyggt, för själlöst, för uppstyltat. Valde bilder med omsorg, zomade, klippte bort en valk här och en där, använde svart/vitt och fixade röda ögon, för att alla på bilderna skall bli nöjda och känna sig snygga. Fusk, ja lite kanske men retuschering i egentlig mening var det inte tal om. Bara det inte ger känslan av en reklambroschyr, ve och fasa. Spännande att se hur det blir!




Måste fixa någon mer present bara, gärna en upplevelse eller något av det lite lyxigare slaget. Kanske broderskapet och svägerskan vill hänga med på ett hörn. En god champagne går ju alltid hem och jag ska baka en chokladfudgetårta till partajet, men något mer behövs... Någon som har något förslag?



Kram i vinternatten!
/Christine

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Bor hon i närheten? Kanske nån måbra-present?

Jag har roliga, spännande kurser i "personlig utveckling" som jag kallar för "måla kravlöst"

Går att skräddarsy...

Gunilla

2011-01-16 @ 13:18:47
URL: http://gunillaedding.blogspot.com
Postat av: Christine

Låter spännande, men hon bor långt härifrån, fjorton mil för att vara exakt så det spricker. Har börjat kolla upp det här med olika provningar t.ex. choklad, champagne... Behandlingar är ju också skönt... hm...

2011-01-16 @ 15:39:47
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/
Postat av: F e l i c i a

Mamma då ;)

2011-01-16 @ 16:58:11
URL: http://henrikssonfelicia.blogg.se/
Postat av: Christine

Vad är det nu, Felicia? Är det att jag outar tankarna om mormors present? Ingen fara hon är totalt ointresserad av sånt som jag skriver... bloggar, Facebook och dyl. Eller är det att jag skryter om dina förmågor, men du är ju bäst! Varför skulle annars "andra" be dig hjälpa dem med sånt här. Sträck på dig gullunge! Det är inte ofta jag skryter offentligt om mina ungar, så passa på det kanske dröjer länge till nästa gång... hihi!

2011-01-16 @ 17:44:01
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0