60-års kalas!

Lördagen som följde efter detoxdagarna blev ingen hälsodag precis, eftersom moderskapet fyllde sextio. Det vankades smörgåstårta till lunch och italiensk buffé på kvällen med en trevlig liten tårtbuffé som avslutning.

Jag älskar kalas! Att förbereda, fixa och dona, klä upp sig, umgås och äta gott är guldkanten på de dagar som kallas livet. Kul att kunna hjälpa till så att mor fick njuta av sina vänner och sin födelsedag!

Det var också härligt att träffa alla gamla och några nya bekantskaper - tjo och tjim och klackarna i taket! Några var glada i hatten och andra var bara glada. Skåningar är liksom bra på att bjuda till, våga vara sig själva och släppa loss, redan i början av en fest innan vinet har gjort sitt, är det högljutt och uppsluppet. Ja, jag vet, nu generaliserar jag men mina erfarenheter säger att det stämmer. Det är liksom mer av allting i Skåne, från mat till känslor! Kanske finns det kvar en rest från det danska gemytet. Därmed inte sagt att det alltid är "gull i gull" och "dutt i dutt". I min familj bråkar man, här vilar inga konflikträdslor, man vågar också gråta inför varandra - män såväl som kvinnor, det pussas och kramas och kan sättas ord på känslor. Kanske är det inte en tillfällighet att det är övervägande skåningar i det där programmet Grannfejden ;) lite mer hetlevrat eller sydländskt skulle jag vilja påstå.

Jag träffade kusiner och nästkusin - alltid lika kul och snart, snart... välkomnar vi en ny liten bebis i släkten också. Åh, vad vi ser fram emot det! Nu måste vi ha en fest i sommar, alla kusinerna... Det har vi bestämt och så får det bli! Här kommer lite bilder!

 

Någon, det vill säga jag själv hade gjort ett försök med locktången. Resultat: "Vips" i Fragglarna-look alike!

60 fina tulpaner av far och en resa till Toscana och Rom

Flisan med sitt födelsedagskuvert när klockan hade slagit 24.00. Då var det hennes 15-års dag!

Mannen (och moderskapet) var på spexhumör när det var dags för sänggående... Haha...

 


En hellyckad kväll!
/Christine

Kommentarer
Postat av: Calle bus

Åh du e så rolig å skriver så målande! Keep up the good feeling! KRAM

2011-02-01 @ 09:18:53
Postat av: Christine

Tack för kommentaren, gullis! KRAM

2011-02-01 @ 17:50:09
URL: http://christinehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0