Varde ljus...

Idag ska jag förgylla dagen med en tur tlll en hyfsat närbelägen blomsterhandel. Orkidéutförsäljning råder, halva priset - som hittat! Jag var där igår men ångrade sedan bittert att jag bara köpt EN "gå bort-orkidé". Mannen spädde på när han undrade varför jag inte hade shoppat till oss själva också. Det behöver han ju bara säga en gång. Vita, gigantiskt stora orkidéer är mina ögonstenar. Färgstarka, exotiska och nästan lite obscena är hans favoriter. Eh... han gillar Flamingoblommor också, och avskyr Mårbackapelargoner som jag avgudar. Nästan lite skamligt. Det erotiska möter det oskuldsfulla, bondromantiska. Svårt att få ihop det på fönsterbrädorna. Ser i alla fall fram emot mitt eget sällskap i väljandets och vrakandets stund. Det blir nog en på båge... en vit. Tror att han tycker det kan blir bra, också... brukar vara på ett särdeles gott humör efter att ha tränat utomhusfotboll med "småkillarna" (typ 20-åringar). Speciellt nöjd brukar han vara när han fortfarande vinner intervallspurter, sin aktningsvärda ålder till trots. Frid och fröjd!

I eftermiddag innan ljuset försvinner, ska man och hustru gå en långpromenad i flera timmar och trycka ner all den där maten från gårdagskvällen som förstörde hela detoxmjukstarten, för idag är en ny dag...!

Frostnupna kindpussar!
/Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0