Flödande sarkasm

Har inget speciellt att blogga om idag, men skulle såklart kunna skriva vad jag gör just nu, har gjort, ska eller bör göra. Vardagligt, ungefär som en banal statusuppdatering på Facebook. Rakt upp och ner liksom! Men... som jag ofta sagt till eleverna i svenska: "Rada inte händelse, efter händelse, efter händelse!" Dödstråkigt för läsaren... sömnpiller (riktigt så opedagogiskt drastiskt har jag förstås inte uttryckt mig). Krydda istället med tankar, känslor och upplevelser! Här lyser betraktelserna eller reflektioner med sin frånvaro idag.

Jag skulle naturligtvis också kunna stå och kråma mig framför en spegel och ta löjliga dagens outfit-kort på mig själv. Intressepil... Hur kul och unikt är det egentligen med mänskliga skyltdockor lekandes fotomodell iklädda massproducerade kläder från kedjorna. Plagg som redan hänger på var och varannan människa. Gömmer mig direkt bakom skämskudden om sådana foton visas på favoritbloggarna. Inspirerande: Nej! Löjligt och pinsamt: Ja!

Eller skulle jag kunna tacka livet... om och om igen. Sjunga ensidighetens tacksamhetslov. En överdos av mys. För att allt är så underbart och alla är så glada, lyckade och lyckliga. Som alla verkligen ALLTID är... i den bästa av världar! Jo, tjena... låtsasvärldar!

Vidare skulle jag kunna lägga ut vad jag nyligen småshoppat, t.ex. på semestern. Precis sånt ytligt tjafs som hittas på var och varannan blogg. Så det gör jag, eftersom jag är rätt nöjd med de små fynden samt behöver variera mastodonttexttrenden ;)



Ny bikini (mullvadsfärgad), emaljmuggar, saftflaskor med snäpplock,
och en laserad ljusgrå bricka - ny brödbricka, tänkte jag.
En ursnygg beige hängmatta från GRANIT blev det också, som inte kom med på bild.




KRAMIZZZZZ ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0