Sommaröppen dörr

En vecka har gått med fina besök, tillika övernattningsgäster. Moster har tittat in, som hon brukar på sommaren. Anna - mitt vänskapsallt, likaså och Ewa, en nyvunnen bekantskap. Det har varit pratvin och grillkvällar, gemytlig rock- och popquiz i Hertingens trädgård, filmkväll, kantarellplock, passning av små pyttor, en estetisk tilltalande utställning i Flädje och nervöst men förbluffande stadslopp. En härlig vecka helt enkelt, den näst sista sommarlediga...

Tidig lördagkväll buffar jag upp kuddarna och förlustar mig i soffan. Sveps med i ett romantiskt skimmer av empireskurna långklänningar och välryktade, kraftfulla springare. Jane Austen går aldrig ur tiden! Putte fixar kvällsmat... sushi. Gott! Sedan soffan igen och Sommarkväll med behagliga, mänskliga Lotta Bromé. Avslutar med ett sommarpratarprogram.


Vardagsfix med diskmaskin och packning av kylväska + liten Sixten i ny somrig nakenhundsfrisyr - homemade
men av Stockholmsfrisör


Godaste röda grillvinet i sommar är tyvärr inte organic


Sommarnatt...



Hur många gånger har jag skrivit "sommar" i någon form, i det här inlägget egentligen? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0