Helgen som kom och gick...

Patrik hade några lediga dagar i slutet av förra veckan. Det nya jobbet har gett oss ett liv av TID, underbart!

I fredags kom moder- och faderskapet hem med en positiv 15-åring som var glad att vara på halländsk mark igen. Med var också Hugo 6 år, som är mors och fars grannbarn. På em. smög jag hemifrån, hämtade och lade in fin, fint naturbeteskött från Anders och Sandras idylliskt belägna ekogård i Dagsås (mer om det senare). Tror det bor en hamster i mig, som njuter av att ha mat i, om än inte kinderna (trots äppeltrindheten), så i vart fall i frysen. Grillade på kvällen, men inget vin till maten för Putte som skulle sitta och slita avbytarbänk i A-lagets hemmamatch mot eh... Böljan, tror jag. Argumenten från den avdankande fotbollsspelaren lyder att fotbollens ruscher är så väldigt bra för löparformen ;)

Jag och barnen tog apostlahästarna ner till Brovallen eftersom ponnyridning var utlovad i pausen. Har ju en son som är särdeles förtjust i hästar, trevligt för mamman! Efter ridturen köpte jag glass till ungarna och slog mig ner på bänken för att beskåda de omtalade ruscherna och ja... jo, jag får väl tillstå. Springa kan han... även efter boll! :)


Lite krum löpstil men det kanske har en poäng, vad vet jag?



Hugo - ett gulligt lånebarn från Billesholm

I lördags fixade fadern och äkta mannen rosenbågen, som blev precis så fin som jag tänkt mig. Nu fortsätter jag att snegla bort mot Nilssons uppfart och drömmer vidare om vacker granitgrå singel på vår. Hoppas snart höra grävmaskinens brummande ljud.

Lasagne blev det till lunch, på köttfärs av naturbeteskött. Gott! Hallon och vit chokladpaj med Sias magiskt goda eko vaniljglass - dessert och kombinerad fika. På kvällen fixade Putte käket - sushi home delivery. Numera äter t.om. lilleman några nigiribitar.

I söndags morse åkte jag och Isse till Sandra för att träffa de andra i 6-årsgruppen. Trevligt som vanligt, och gott! Vi bjöds smörgåstårta och små runda chokladbollar. Ungarna lekte ute och bar lyckligt omkring på de bruna hönsen som fritt går och pickar i gröngräset.

I söndags kväll hade jag tjejträff här. Jag var lat med maten... Köpte bake off surdegsbröd på Ica, gjorde en enkel pastasallad med aiolisås (hemgjord aioli + creme fraiche) och serverade köpt glass (Sias lemon curd) med hallon till dessert. Ekorosé till maten. Enkelt men okej. Ibland får det vara så!

Idag bloggar jag liggandes i sängen ihop med stackars Bert som i natt fick storstryk av en annan katt, på sin egen veranda. Höjden av fräckhet! Tycker plötsligt att det luktar skit. Fönstret är öppet så det kan ju vara utifrån. Men nej, det luktar kattskit! Ihhh... Luktar i luften ovanför Bert som har långhårig päls... ni vet, det kan fastna. Han luktar helt normalt dvs. ren katt. Tittar mig omkring i sovrummet och se där ja! På den avlutade byrån som är Berts favoritliggplats ligger en illaluktande brun korv som förmodligen suttit i pälsen och avlossats precis där. Livet med djur är kul... och överraskande, nästan jämt!


Småäcklig men snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0