Glufs!

Nej, nu måste jag skärpa mig! Sötsaker och vin till maten har jag i princip alltid förbjudit mig själv på vardagar. Annars är jag av den typen som skulle vägt elefant. Intentionerna går väl sisådär nu på semestern måste jag tillstå. Tyckte att Nutellaburken sjöng sin egen förföriska och lockande lovsång häromdagen och ja, mycket riktigt stod jag plötsligt där med teskeden och grävde lite, eller egentligen ganska mycket... och klunkade iskall mjölk upptill. Himmel... mjölk och nougat gifter sig, om man säger så! Nutella, eller för den delen ekologisk hasselnötkräm (men det är väl ingen som vet vad det är), har varit ungarnas semesterpålägg i mannaminne (på helgerna). Sötsliskiga pålägg på bröd har aldrig varit min grej, men som godis smakade det förträffligt.

Har en känsla av expansion men vet inte med säkerhet, vågen har pajat. Lika bra det... men nu ska vi åter bringa lite ordning på torpet. Mer träning, INGET sött, inget kvällsvin till maten och bara bröd till frukost.



Den här nya chokladen provades i helgen. God!
Mörk ckoklad lär ju vara så hälsobefrämjande
men kanske inte en halv chokladkaka...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0