Flow!

Familjeföretaget flyter på bra. Fin kommunikation, ödmjukhet och ett jämlikt tagande och givande. Vilket flow!

Ibland är det en konst, det där att få ihop livspusslet. Då är ändå den här familjen förskonade från vissa betungande fenomen t.ex. barn som vill leka på nätterna, barn som skriker på nätterna eller barn som behöver kräkas på nätterna. En annan aspekt är att vi helt sonika tar oss förhållandevis mycket ensamtid och tillsammanstid, vilket funkar om man har en gigantisk åldersskillnad mellan barnen, typ 9 år.

Ibland ägnar vi oss åt byteshandel också, som ikväll. En löprunda med dotterns jycke mot sagoläsning med Isak. Somnar gör han själv och har alltid gjort, oftast på två röda. 5-minutersmetoden vid 6 månaders ålder och konsekvens, sen är alla eventuella insomningsbekymmer ur världen. Däremot är alla räddhågsna barn välkomna in i gemenskapen när som helst under natten.

Patrik hämtade Isak idag och fixade tvätten. Jag handlade och kom hem i tid så att han kunde sparka sig trött på en VBK-träning. Vidare lagade jag mat, åt med barnen och tvättade kökstaket som Patrik ska måla på fredag. Fixade i ordning Isak inför natten och placerade honom i sängen med en bok som dottern läste. När Patrik kom hem från träningen och fick se mig ombytt, blev han genast sugen... på en "nerjogg". Smickrande! Jag kände mig upprymd över tanken på det nyvunna sällskapet och fick förväntningar på en troligtvis flåsig men givande samtalsstund.

Vi springer ut i vårkvällen, mannen och jag. Det doftar jord. Lovande pigga ben, härlig luft och... Patrik inleder samtalet, pekar ner på gatan och säger: "Det ser fint ut! De har sopat noggrant i år. Mycket noggrannare än i fjol!". Det blir tyst några sekunder. Vill verkligen INTE prata om gatsopning! "Du är värre än en pensionär", säger jag och kan inte låta bli att le. Patrik skrattar och så har den annalkande irritationen över meningslös konversation förbytts till nån slags humor.




Nysprungen, rufsig och trött...

Snål med kort på mig själv i egna bloggen, känns 
exeptionistiskt fånigt men gör ett experimentellt undantag idag



Kramar!
/Inis




Kommentarer
Postat av: Sara

Du är lycklig, Christine!

2011-03-30 @ 23:35:47
URL: http://9bbloggarbild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0