Älvåsisk torsdagsmorgon

Trots att jag vid normal förmodad sovtid kl. 1.30 i natt, tog en walk med rullande bagage på regnvåt gata från stationen mot Tröingeberg, vaknar jag i vanlig tid idag. Visserligen av surrealistisk bakiskänsla, och av byggkillarna... men vem är jag att bli irriterad?

Det är en ny dag med frisk fuktmättad luft, fick kärlek av barnen i natt, den lille har tappat sin första tand och P hade ordnat med tandfen, äppelträdens blommande flor i trädgården är sagolikt, jag är solbränd på nästippen, längtar efter ungarna på jobbet, har i familjeföretaget planerat de härnäst kommande dagarna (initierat av P, demokratiskt och fint), är numera också innehavare av en präktigt snickrad sålåda att odla i tillsammans med Isak (tack P) och när drömmen om den laserade mörkt granitgrå rosenbågen som kommer att bli en tuff kontrast mot den ljuva blekrosa New Dawn:en (Stockolmsinspiration).

Härliga hemmaliv! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0