Fredag igen

Eleverna har äntligen kommit och veckan har rullat på. Det här kommer att bli så bra, så bra. Jag längtar efter att få duka upp ett pedagogiskt smörgåsbord med läckerheter som det kan väljas och vrakas ifrån. På måndag är det dags för första lektionen i historia. Härligt!

Innanlåren, coremusklerna och ljumskarna känns fortfarande efter tisdagskvällen på hästryggen. Red inte stor ponny den här gången utan halvblod. Galoppen var mjuk, pigg och alldeles, alldeles underbar. Det är märkbart tuffare att hålla ihop ett halvt ton häst när man inte är så stor själv. Lätt trav utan stigbyglar, det ni! Endorfinrusiga efterdyningar... även för Isak. Susedalen, vi är förälskade!

Har precis kommit hem. Hunnit med att fredagshandla, köpa ett par auberginefärgade tights till Flisan eftersom hon höll på att lägga beslag på mina, samt fixat ett nytt lånekort. Vid hemkomst väntade en jamande hungrig katt, ett av gräsklipp nedsmutsat hallgolv och irriterande små fruktflugor. Disk på diskbänken och en lapp på det bokstavligt talat shabby köksbordet, med den kortfattade texten: "Jag jobbar!" /Felicia. Nåväl, då är det väl bara att bita i det sura äpplet och glatt försöka övertala sig att själv är bäste dräng.

Jag börjar med att sätta de ljuvligt doftande fredagsliljorna i en vas, tända lite candles och fantisera om att det snart kommer att spridas härliga dofter från spisens järngryta. Fotbollsfredag ikväll, såklart! Marcus och Helena kommer hit, trevligt. Men besök har väl å andra sidan aldrig hindrat mig från att såsmåningom somna i soffan... Det är ju faktiskt nästan en fredagsrättighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0