Lov med liten Isak

Vi bakar Cupcakes, städar badrum, leker vithajenleken på Klitterbadet, spelar Super Mario (en gång är också en gång), pysslar med hästen tillsammans, handlar mat och pratar - Isaken och jag!

Han visar pedagogiskt hur spritsen sätts ihop och bygger Lego efter bruksanvisning för 10-åringar, alldeles själv. Jag blir imponerad. Han ritar och skriver planeringslistor inför kalasen som komma skall och delger mig alla smakmässigt välkomponerade bakverk som skapas i tankarna. Jag blir imponerad.

Han snålar med pussar och kramar och att sitta stilla i knäet och gossa. Jag blir sorgsen... över den tid som flytt.




Så därför anfaller jag tonårsdottern i mjukisleopardmorgonrocken istället... och HON älskar att sitta i mammas knä! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0