Fredag hela veckan

Spelade fotboll igår, innan gympan (den som Isak kallar tantgympan). Kändes bra, föll visserligen i framstupa sidoläge en gång, men gjorde å andra sidan ett mål också. "Snyggt!" ropade mina medspelare. High five på det! Goa närkamper och stor glöd. Svetten rann och den gula västen satt som gjuten, lika tajt som en välsittande sport-bh. Jag var trött efteråt. Det var 7-åringarna också...

Har börjat nya goda vanor... eller gamla goda kanske jag ska säga. Men nytt för i år är att jag parkerar bilen 3 minuter längre bort än tidigare. 3 min gånger 5 dagar är 15 minuter i veckan. Till och från bilen blir det en halvtimme i veckan och summerat med de andra minuterna, från och till gamla parkeringen blir det totalt 50 min i veckan. Lägg därtill till att jag alltid är sen och tvingas springa som galning, så blir det ännu mer effektivt. Härliga vardag! Utöver de 10 parkeringsminuterna per dag ska jag och Amine ta en lunchpromenix när tid finnes, har vi bestämt. Lite här, lite där...

Köpte fina ljusgröna blockljus idag för att dagern känns aningen längre. Av en elev fick jag en krispig tulpanbukett i blandade färger. Kul med uppskattning och vackert ihop med ljusen!

Har klickat hem lite nya underkläder också. För en som trivs bäst i höga mormorstrosor av bomull kändes de här syndigt glammiga. Tänk blankt, gammelrosa, cremefärgat, guldbrunt och beige. Hm... är nog lite beige. För att inte helt överge mina bekvämlighetsideal fick det också bli vanliga breda - rekorderliga, i ekobomull. 

Gjorde tacogrytan idag - den goda. Den som görs på helt kött och tar två timmar i järngryta. Mustig och god. Förbannade mig själv att jag köpt ytterlår istället för högrev, eftersom högrev blir så mört att det faller sönder i ugnens svaga värme. Funkade med ytterlår också - mört som attan, men med fastare konsistens. Guacamole, tortillabröd, ekomajs och finriven vitkål till det. Fruktsallad med ananas, hallon, apelsin, hackad mandel och en klick vaniljkesella fick bli kvällens lilla söta. Ordning på torpet...

Imorgon Skåne och bebisgos med liten kusin. Åh längtar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0